Co je to systémová podpora a proč ji musím platit?

systémová podpora

Hned na začátku si ujasníme, že se budeme bavit o systémové podpoře u informačního systému. Při pořizování informačního systému vám je vypočtena roční systémová podpora. Je to poplatek, buď vypočtený procenty z ceny pořízeného systému, nebo je daný pevnou částkou. Každopádně je vždy součástí pořízeného informačního systému. Proč?

Po zaplacení systémové podpory

V článku budu mluvit konkrétně o systémové podpoře u informačního systému HELIOS Orange, protože o té znám podrobnosti. Systémové podpory jiných informačních systémů budou ale určitě hodně podobné. V rámci placené roční systémové podpory HELIOS Orange jsou uživatelům k dispozici telefonická konzultační služba (hotline) a pravidelné update a upgrade systému. Systémová podpora vám zaručuje, že systém bude vždy aktuální, a to jak z hlediska přizpůsobení legislativě, která se velmi rychle mění, tak z hlediska vývoje produktu samého.

Systémová podpora HELIOS Orange vám zaručí: 

  • neustálý soulad informačního systému s legislativou ČR (up-date systému podle legislativních změn)
  • pravidelné rozšiřování funkcí a rozvoj informačního systému, všechny nové verze a funkce u všech zakoupených modulů (pravidelný up-grade)
  • základní pomoc / poradenství prostřednictvím telefonu (hot-line) nebo e-mailu (hot-mail) - pokrývá službu v rozsahu nezbytném pro identifikaci či návrh řešení dotazu
  • technologickou garanci - kompatibilitu s podporovanými operačními systémy, databázovými nástroji a ostatními SW spolupracujícími s IS HELIOS
  • přidělení pracovníka oddělení Péče o zákazníky, jenž je zodpovědný za řešení požadavků a potřeb s ohledem na spokojenost zákazníků
  • pravidelné informace prostřednictvím firemního časopisu, oborových časopisů, novinek na webu, RSS kanálů a dalších písemných materiálů
  • využívání speciálních zákaznických akcí a jiných speciálních programů pro zákazníky
  • on-line wikipedii - aktualizaci komplexní kontextové dokumentace, včetně elektronických průvodců, zasílání informací o novinkách, zásadních změnách apod. 

Systémovou podporu platit nemusíte, ale…

Když se rozhodnete, že nepotřebujete aktuální legislativu, ani telefonickou podporu a všechny ostatní výše uvedené služby, systémovou podporu platiti nemusíte. Informační systém vám zůstane, můžete ho užívat, jak je vám libo. Všechny zakoupené moduly. Ale zůstává tady otázka, k čemu je vám pak systém, který není aktuální a nemůžete se na něj spolehnout po stránce legislativy a výstupů ke všem možným úřadům. Někomu to tak ale může vyhovovat.